luni, decembrie 21, 2009

Mericrismasevrioan!


Cum probabil ca n-o sa mai scriem pe blog pana la Craciun va uram de pe-acum la toti 'Sarbatori fericite' si un 2010 mai putin 'crizat' ca anul asta. Desi pentru noi va ramane unul dintre anii de care o sa ne aducem aminte cu mult drag. A fost anul cu iarna-primavara-vara-toamna-vara.

Intre timp noi incercam sa ne adaptam schimbarii de anotimpuri. Si ne este 'deosebit' de greu.
Dupa balaceala la piscina de saptamana trecuta a venit si vremea sa trecem la chestii mai serioase. Invitati fiind de Cristi si Nelly am mers ieri la un gratar pe malul oceanului, la Yanchep. Si n-am facut decat 70 km pana acolo :) Dar desi sunt o sumedenie de plaje superbe mult mai aproape de oras, laguna din Yanchep este incredibila. Nu prea departe de tarm este un recif de corali care sparge valurile, asfel ca langa plaja apa e linistita si limpede-cristal. Ce sa mai... Nu mai scriu mai multe, ca ma gandesc la bietul Coza si la ale lui -60 de grade. Oricum, poze cu noi si laguna aici.

Ca sa nu treaca weekendul degeaba azi am hotarat sa mergem la o plimbare cu bicicletele. Mai lunga putin... Cand le-am cumparat, patronul magazinului (un korean cumsecade pe nume Bunny si cu o fata care i se potrivea) ne-a dat si o gramada de pliante si harti cu trasee de bicicleta din zona.
Ne-am facut un traseu care pleca din centru spre City Beach, apoi continua spre sud pe malul oceanului pana in Fremantle si urma sa ne intoarcem acasa urmand malul sudic al Swan River. Din calculele noastre rezultau vreo 45 de km. Pana la urma am reusit sa facem 58, dupa cum am verificat pe Google Earth cand (taras-grapis) ne-am intors. Ca ne-am mai ratacit, am mai ocolit si am mai improvizat.  Dar, desi abia ne mai tineam pe picioare, a fost un lucru extraordinar. Din centru pana la ocean a fost mai putin interesant si destul de greu, mai ales ca Perth nu e situat pe un platou, ci sunt destule delusoare si coline care te storc de puteri cand trebuie sa le urci pe bicicleta. Dar in momentul in care am vazut oceanul albastru-verzui in fata noastra ne-am mai revenit.
Drumul pe langa ocean din Cottesloe pana in Fremantle a fost extraordinar de spectaculos. Lui Roxi i-a trecut oboseala cand a vazut un camion cu inghetata, la care desigur ca a trebuit sa oprim sa ia fata 'pranzul'. Ca doar asta a fost haleul noastru in drumetie. Asta si multa, multa apa.
Aproape de Fremantle am gresit drumul si am ajuns prin port, intr-un depozit de containere. Dar n-a fost chiar in zadar, ca asa am descoperit o mica plaja cu nisip alb-alb care merita tinuta minte.
Cand am ajuns in sfarsit in Fremantle deja ne puneam intrebarea cum naiba ne mai intoarcem. Noroc ca drumul pe malul raului a fost mai putin deluros, iar locurile prin care treceam ne lasau de multe ori cu gura cascata. Poze cu plimbarea de azi aici.
Sa nu uit sa mentionez si oamenii. La scurt timp dupa ce am plecat de acasa, pe cand ne uitam pe harta, a oprit langa noi un nene destul de in varsta, si el pe bicicleta, care ne-a intrebat daca ne poate ajuta in vreun fel. Acelasi lucru s-a repetat si la intoarcere, doar ca de data asta ne oprisem in fata unei case si nu era nimeni prin jur. Dar un mosulica ne-a vazut probabil pe fereastra si a iesit si el sa ne ajute. In afara de asta, nu de putine ori ni s-a intamplat sa fim salutati de alti biciclisti sau joggeri (asa s-o zice?) cu care ne intalnim. Ne-or fi cunoscut de prin Panduri, mai stii?

Acum ne pregatim de Craciun. Vorba vine. Anul asta nu facem pom, dar ne-am luat o instalatie pe care am agatat-o prin curte si pe care o aprindem seara. Roxi a facut 'repetitita' pentru o salata de boef care a iesit surprinzator de buna, mai ales ca e prima din viata ei. Si are de gand sa faca si sarmale, ca a gasit foi de vitza la Kakulas.

Vine 2010. Asteptam cu interes.

4 comentarii:

  1. he he he ce viata aveti :)
    craciun la 30 de grade :)

    lasati-le incolo de sarmale si salata beouf (sau cum s-o scrie), incercati fructe de mare si salate :) ca asta va trebui sa mancati de acum incolo de craciun. fripturi de porc mai putin, ca sa nu mai zic de caltabosi, lebar, toba si alte bunataturi aducatoare de colesterol ...

    craciun fericit si la multi ani

    RăspundețiȘtergere
  2. Ouaaaaaaaaauuuuuuuuu...58 km?
    Foarte frumoase poze!
    Asteptam si noi 2010 cu acelasi interes (mai ales ca vantu' inceteaza sa mai bata...). Cred ca o sa incepem anu' cu o bere in fata la Dom in formatia bine cunoscuta.
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoase poze Andule!

    Asa concediu fain aveti, numai bine va refaceti pentru un nou inceput. Azi a fost ultima zi aici la birou in Dortmund, afara era lapoviza, o vreme mohorata, iar eu ma uitam la pozele voastre de pe plaja sau din parc.

    L-am revazut si pe Roni, caruia ii multumesc inca o data pentru palinca aia de 12 ani care i-a dat gata si pe rusi!

    Abia astept sa ajung si eu in Australia si sa imi aratati si mie locurile alea superbe pe unde va petreceti voi vremea. Deocamdata mai am putina treaba aici prin batrana Europa, dar va prind curand din urma. Azi am vb la telefon si cu un alt roman (liviu2008 pe forum) care era in Istanbul in drum spre Brisbane (sic! Roni :)). Astept vesti si de la el dupa ce se intaleaza si ii doresc acelasi lucru care vi-l doresc si voua:

    Multa bafta in noua tara si Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Alergand dupa cangurul negru...
    Adica "Chasing the black kangaroo"?

    Succese in noul an! Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere